Retur och reklamation
Det är viktigt för oss att du är nöjd med alla dina köp från Budgetlight. Detta händer naturligtvis inte om du har fått en trasig eller skadad produkt från oss. Om du inte är nöjd med en eller flera av de produkter du har köpt kan du enkelt starta returprocessen inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. För att göra det kan du använda formuläret nedan. Du kan enkelt starta en returförfrågan genom att ange ditt inloggningsnamn och lösenord i den första kolumnen. Har du glömt ditt inloggningsnamn eller lösenord? Inga problem! Du kan också logga in genom att skriva in dina beställningsuppgifter i den andra kolumnen.
Om du har ett konto, logga in med din mejladress
Hur returnerar jag en produkt på Budgetlight?
Du kan returnera produkter till oss inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. En retur kan göras på två sätt, antingen följ de fem stegen nedan på ditt konto eller fyll snabbt och enkelt i formuläret ovan.
1. Logga in på ditt konto och gå sedan till "mina returer"
2. Klicka på "skapa retur", välj önskad beställning och klicka på "fortsätt"
3. Ange antalet produkter du vill returnera och klicka sedan på "fortsätt"
4. Välj sedan anledningen till din retur, och klicka i återbetalning som lösning
När vi har tagit emot din begäran och gokänt den, kommer du få ett mail från oss med information. Skriv alltid ut returformuläret och lägg till det i paketet som du ska skicka till oss. När vi mottagit din retur till vårt varulager kommer återbetalningen att hanteras. Återbetalning går in på samma konto som du använt vid beställningstillfället.
Hur ser jag statusen på min retur?
Du kan när som helst kontrollera statusen för din returförsändelse via ditt konto. Så snart en returförfrågan har bekräftats får du alltid ett bekräftelsemail (glöm inte att kontrollera skräppost).
Vad är Budgetlight's returpolicy?
Du kan skicka in en returförfrågan inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan göra detta enkelt via ditt konto eller via formuläret högst upp på denna sida. Följande riktlinjer gäller när det gäller att returnera produkter:
- Alla produkter måste vara oanvända och utan skador.
- Alla produkter måste vara i sin originalförpackning.
- Alla produkter måste anges på returformuläret, annars kan vi inte behandla din returförfrågan.
- Alla produkter måste returneras på ett säkert sätt för att förhindra skador under transporten, tillsammans med alla produktdekaler och användarmanualen.
- Returnera inte produkter till oss utan korrekta returdokument eftersom de inte kommer att behandlas på vårt lager.
- När din returförfrågan har slutförts kommer du att få ett mail med returdokumenten.
Kan jag returnera två olika ordrar tillsammans?
Det är möjligt att returnera två beställningar tillsammans i samma paket. För att göra detta behöver du en retursedel för varje beställning. Du får din retursedel genom att begära en retur. När du vill skicka tillbaka mer än en beställning i samma paket är det också viktigt att du tydligt separerar de två beställningarna inuti lådan och fäster varje returetikett på varje beställning. Om dina beställningar är separerade kommer vi att kunna hantera din retur på ett snabbare och enklare sätt när den har nått lagret.
Vad kostar det att retunera en produkt?
Budgetlight återbetalar kostnaden för en ny försändelse om fel produkter har skickats, om beställningen är ofullständig och om vissa artiklar är skadade. Har du råkat beställa fel produkter av misstag? Då är du ansvarig för kostnaden för en returförsändelse. Du hittar mer information i våra allmänna villkor för privatpersoner och våra allmänna villkor för företagskunder.
Vilken är den korrekta returadressen?
När din returförfrågan har godkänts av oss kommer du att få ett mail med alla instruktioner och en retursedel med korrekt returadress. Paket som skickas till andra adresser än vår returadress kommer inte att behandlas.