Leverans
På denna sidan hittar du våra vanligaste frågor om leverans. Hittar du inte din fråga i listan nedan? Vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vad kostar leveransen på Budgetlight?
Leveranskostnaden beräknas i din varukorg, kostnaden beror på hur mycket du köper och postnumret. Nedan följer en översikt över våra standardleveranskostnader:
Ordervärde inkl. moms | Leveranskostnader inkl. moms |
0-600 kr | 59 kr + 12 kr (administrationsavgift) |
601-1750 kr | 59 kr |
över 1751 kr | Gratis |
Jag har inte fått min order än. Vad beror det på?
Om du ännu inte har fått din beställning kan det bero på följande orsaker:
- Din beställda produkt är slut i lager och kommer att fyllas på i vårt lager så snart som möjligt.
- Din beställning har skickats, men något gick fel med transportören och leveransen försenades.
- Beställningen har inte betalats ännu. Om ingen betalning har gjorts kommer beställningen att förbli i vänteläge.
Du kan alltid följa statusen på din order via ditt konto eller via spårningslänken, som du har fått i mailet vi skickade.
När kommer min order att levereras?
Om du beställer före kl. 20.00 och alla artiklar finns i lager skickas din beställning samma dag. I genomsnitt tar leveransen mellan 2 och 4 arbetsdagar. Observera att vi endast skickar kompletta beställningar, vilket innebär att vi väntar på att alla produkter i din beställning ska finnas i lager innan vi skickar. Du kan kontrollera det förväntade avsändnings- och/eller leveransdatumet för din beställning via ditt konto. Du kan följa din beställningsstatus via den spårningslänk som vi har skickat till dig i ett mail.
Kan jag hämta eller lämna produkter på plats?
Det är tyvärr inte möjligt att hämta eller lämna varor personligen på vår adress. Om du vill returnera varor måste du göra det enligt de returinstruktioner som du kan läsa om här.
Kan jag få min order levererad till ett upphämtningsställe?
Nej, tyvärr erbjuder vi inte leverans till upphämtningsställen.
Vilken fraktleverantör skickar ni era paket med?
Vi skickar våra paket med DPD. När din beställning har skickats kommer du att få en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket.
Var är min order?
Vill du veta status för din order? Logga in på ditt konto. Där kan du följa statusen för varje beställning. Så snart din order har skickats får du ett e-postmeddelande från oss med en spårningslänk från transportören. Med denna länk kan du följa leveransstatusen för din order och du kan se datum och tid när ditt paket kommer att levereras. Vi skickar din beställning så snart som möjligt när alla artiklar i beställningen finns i lager. Tillgängligheten för artiklarna finns på produktsidan för de beställda artiklarna.