Betalning
På den här sidan hittar du de vanligaste frågorna om betalning. Hittar du inte din frågan nedan? Vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vilka betalningsmetoder erbjuder Budgetlight?
Vi erbjuder flera olika sätt att betala snabbt och säkert på.
- Visakort & Mastercard
Genom att betala med VISA/Mastercard säkerställs din betalning omedelbart, vilket innebär att din beställning kommer att behandlas så snart som möjligt. Inga extra avgifter kommer att faktureras för denna metod. - PayPal
PayPal är känd för att vara en av de säkraste betalningsmetoderna som finns. Vi vill att du känner dig trygg när du gör din beställning hos oss, och genom att låta dig välja PayPal är ett sätt att göra detta. Genom att välja PayPal och sedan "fortsätta" kommer du att bli ombedd att logga in med ditt konto att slutföra betalningen. Säkert och enkelt! - Betalning inom 14 dagar / Betala på faktura
Betalning via faktura är möjligt för företag, kommuner, organisationer och föreningar med ett registrerat organisationsnummer. Väljer du denna metod genomförs en kreditupplysning. Godkänns denna form av betalning skickas en faktura till din e-post som du angivit vid beställningen. Avvisas denna form av betalning kontaktar vår kundtjänst dig för en alternativ betalningsmetod. Fakturan betalas inom 14 dagar räknat från datumet då beställningen skickats från vårt lager. För betalning via faktura gäller:
- Fakturan skickas till din e-post när varorna lämnar vårt varulager
- Betalning inom 14 dagar
- En administrativ avgift på 10 kr tas ut
- Endast möjligt för beställningar över 465 kr. exklusive moms


Vart kan jag hitta fakturan för min Budgetlight-order?
När din beställning har betalats och skickats kommer du att få din faktura bifogad i ett e-postmeddelande från oss.
Du kan också hitta alla dina fakturor på ditt konto. Du kan se och ladda ner dina fakturor genom att gå till "Mina fakturor" i menyn till vänster. OBS! Tänk på att din faktura inte är tillgänglig förrän din beställning har skickats från vårt lager.
Varför avvisas min fakturaförfrågan?
När du väljer att betala med faktura / 14 dagar gör vi en kreditupplysning innan vi godkänner det. Det kan finnas olika anledningar till att din kredit inte godkändes av oss, vilket kan bero på saknad information, otillräcklig kredit och mycket mer. Oavsett anledning kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst för att lösa din förfrågan med en annan betalningsmetod.
Varför får jag en betalningspåminnelse trots att jag redan har betalat?
Det är möjligt att betalningspåminnelsen aktiveras om du har betalat på eller efter förfallodagen. Om du vet att du redan har betalat fakturan behöver du inte oroa dig. Den kommer att justeras på ditt konto inom 3 arbetsdagar. Om du har returnerat din beställning är det också möjligt att mottagandet av returen har överlappat med mottagandet av betalningen. Om du har returnerat dina produkter och betalat i tid kan du ignorera påminnelsen.
Jag har inte fått någon betalningslänk
Betalningslänken skickas till dig i orderbekräftelsen. Din orderbekräftelse skickas till din e-postadress så snart din order har lagts. Via betalningslänken kan du slutföra ditt köp.
Min betalning misslyckades, vad ska jag göra?
Tyvärr händer det ibland att en betalning misslyckas på grund av ett fel eller okänd anledning. Du kan följa stegen nedan för att slutföra din betalning. Det är inte nödvändigt att göra en helt ny beställning:
1. Innan du försöker betala igen rekommenderar vi att du kontrollerar ditt bankkonto för att se till att betalningen ännu inte har genomförts.
2. Om betalningen inte gick igenom kan du behandla den igen genom att logga in på ditt konto och gå till "mina beställningar".
3. Nu kan du se översikten över dina beställningar. Om din order har statusen "väntar på betalning" betyder det att något gick fel med din betalning.
4. Du kan slutföra betalningen igen genom att klicka på knappen "betala".
5. Om ditt nya betalningsförsök lyckas kommer statusen för din order att ändras till "behandling".
Om din betalning misslyckas kommer du också att få ett automatiskt e-postmeddelande som frågar om du vill slutföra din betalning. Du kommer att få detta e-postmeddelande cirka 2 timmar senare och det kommer att skickas till din registrerade e-postadress.